MERSİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME MERKEZİ

Başka Bir Okuma Serüveni "Musalı Beraber Kitap Okur Her Salı" ve "Okuduğunu Anlamada Nasıl Yol Alabiliriz?" Etkinlikleri ile Paylaşımlarını Tamamladı.

Başka Bir Okuma Serüveni

"Başka Bir Okuma Serüveni" paylaşımlarını Mersin Musalı Veli Haşim Çiftçi İlkokulu Eğitim Yöneticisi Kenan SAR ve Ankara Mithat Paşa Ortaokulu Eğitim Yöneticisi Gülay KARASU'nun etkinlikleri ve İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı ve ÖDM İl Koordinatörümüz Kutlu Tekin BAŞ'ın katılımı ile tamamladı. Etkinliklerin son gününde öğretmenlerimiz ile okuma farkındalığı ve öğrencilerde okuma anlamanın geliştirilmesinde etkili yöntemler için paylaşımlarda bulunuldu.

Musalı Veli Haşim Çiftçi İlkokulu Eğitim Yöneticisi Sayın SAR; okullarında gerçekleştirilen okuma etkinliklerinden bahsederek etkileri hakkında bilgi verdi. İlk yaptıkları okuma etkinliğinin ödüle dayalı olduğunu ve bu etkinlikte etkinlik süresince okuma oranlarını arttırdıklarını belirtti. Ödüle dayalı yapmış oldukları bu etkinliğin yansımalarını görmek adına bir yıl ara vererek öğrencilerdeki etkilerini incelediklerini belirten okul müdürü Sayın SAR öğrencilerde okuma oranı yüksek olanların bile ödüle dayalı okuma gerçekleştikten sonra okuma oranlarının düştüğünü belirtti. Bunun ardından öğrencilerin gerçekten kendilerinin içselleştirerek ve isteyerek okuma oranlarının nasıl artırılacağı ile ilgili yeni bir proje yaptıklarını belirtti. Bu projede hedeflerinin öğrencilerin kitapları kendi duygu dünyasında canlandırmalarını sağlamak olduğunu belirtti. Yapılan drama, çizim ve canlandırma çalışmaları ile öğrencilerin okuma sürecini daha fazla benimsediklerini ve bu öğrencilerde okuma oranının kalıcı olarak arttığını gözlemlediklerini anlattı.

Ankara Mithat Paşa Ortaokulu Eğitim Yöneticisi Sayın KARASU, meslek hayatı boyunca her zaman biraz öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler ile ilgilendiğini ve bu öğrencilerde yaparak yaşayarak deneyimlediği ve öğrencilerde başarı elde ettiği tecrübeleri paylaştı. Okumanın üç aşamada gerçekleştiğini belirten Sayın KARASU; okumanın gerçekleşmesi, okumanın hızlanması ve onun ardından da anlamanın geldiğini belirtti. Okuma iyi olursa anlamanın gerçekleştiğini belirterek ilk iki aşamayı tamamlamadan öğrencilerin okuduğunu anlamaya geçemeyeceğini belirtti. Bu üç aşamayı öğretmenlerimiz ile birlikte örnekler vererek paylaşımlarda bulunan KARASU katılımcıların görüş ve önerileri ile paylaşımını tamamladı.

Başka Bir Okuma Serüveni'nin beş gün boyunca moderatörlüğünü gerçekleştiren ekip üyemiz Dilek TOKHAY Mersin İl Millî Eğitim Müdürümüz Sayın Adem KOCA'nın teşekkürlerini ileterek kapanışı gerçekleştirdi.

23-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-202123-05-2021

Mersin İl Mill Eğitim Müdürlüğü Proje Koordinasyon Merkezi GMK Bulvarı Göçmen Kavşağı 33130 Yenişehir/MERSİN - 0324 329 14 8184

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.